OROSZVILAG.HU


Kovalcsuk tovább növeli médiabirodalmát

  |  2011-02-10 12:56:31  |  
Kecskeméti Gábor

Kovalcsuk tovább növeli médiabirodalmát

Új sajtócézár? 

 Kovalcsuk tovább növeli médiabirodalmát

Jurij Kovalcsuk orosz üzletember egyre nagyobb aktivitása figyelhető meg az orosz média területén: az általa tulajdonolt Nemzeti Médiacsoport (NMG) megvásárolta Oroszország legnagyobb televízióadója, az „Első csatorna” (Первый канал) 25 százalékát. Az adásvétel értéke eléri a 150 millió dollárt (körülbelül 30 milliárd forintot).

A részvénycsomag eddig Roman Abramovics orosz milliárdos tulajdonában állt, mely hivatalosan a Rasztrkom-2002 nevű vállalat tulajdona volt. Ezt a héten teljes egészében az NMG vette át. Annyi biztos, hogy Kovalcsuk nem kötött rossz üzletet, hiszen az „Első csatorna” Oroszország legnézettebb adója, piaci részesedése az orosz felnőtt lakosság körében 18.5 százalék. Ráadásul az adót minden orosz háztartásban lehet fogni, Kamcsatkától Kalinyingrádig. Az adó a szovjet állami „Osztankino” tévétársaság utódja, mely 1995 és 2002 között ORT néven, 2002-től azonban „Első csatorna” néven működik. 1999 óta Konsztantyin Ernst vezetése alatt áll.

Az adó az 1991 utáni Oroszország politikatörténetében fontos szerepet játszott, elsősorban választások alkalmával, mivel 1996-ban hivatalosan is ezen keresztül támogatták Borisz Jelcin újraválasztási kampányát. A kilencvenes évek vége felé egyre inkább Borisz Berezovszkij ellenőrzése alá került. Miután Berezovszkij kegyvesztetté vált a Kremlben, 2001-ben le kellett mondania 49 százalékos részvénycsomagjáról és át kellett azt adnia Borisz Abramovicsnak. A részvények 51 százaléka mindig is az orosz állam tulajdonában volt. abramovics egyre inkább túladott részesedésén, melynek utolsó része a most eladott részvénycsomag volt.

Az orosz Kartellhivatal már decemberben jóváhagyta az üzletet, így Kovalcsuk, aki a Rosszija bank bankáraként alapozta meg üzleti hírnevét, az orosz médiapiac egyik legmeghatározóbb szereplőjévé lépett elő.

Az üzletember, aki egyébként kapcsolatot ápol Vlagyimir Putyin miniszterelnökkel, már többséggel rendelkezik az országosan sugárzottRen-TV” és „5. Csatorna” tévéadókban, ezen kívül birtokában van az „Izvesztyija” országos napilap, illetve a televíziós hirdetések legnagyobb oroszországi szolgáltatója, a „Video International”.

 

(aktuell.ru)

Cimkék: Jurij Kovalcsuk, Pervij kanal
Országok: Oroszország
Megosztás:


 

Oroszvilag.hu | Impresszum  |  Kapcsolat